Det finns två stora misstag man kan göra när man utövar Cardio för fettförbränning.

Det finns många än idag som använder sig för cardio när det gäller fettförbränning. Vilket är frustrerande men brist på resultat.

det är förmodligen på grund av att man gör dom här två misstagen.

Misstag 1 

Man utövar låg intensitet träning. Även kallad ”steady state”. Man hittar ett tempo och trivs med det.

Med låg intensitet träning kommer din kropp hitta maximal anpassning strax efter sex – åtta veckor.

Därför är det bättre att vända sig till intervall träning om du vill finna snabba resultat av fettförbränning.

trots finns det aerobics gurus som hävdar annat när i själva verket finns studier som visar annat.

Misstag 2 

Man utövar cardio innan styrketräning.

Det finns ett ordspråk som säger ”first thing first”

Det finns säkert några tränare som säger eller rekommenderar att man ska fokusera på fettförbränning innan man kör styrketräning, men när själva verkligheten visar annat.

Att tömma dina Glycogen(kolhydrat) lagringar genom styrketräning kommer det främja fettförbrännings processen när du kör Cardio efter gympasset.

Att utöva cardio innan vikter gör dig faktiskt svagare.

 

Träna HÅRT, Försiktigt

 

StrengthCastro