2.2-5

smal förknippas med undervikt, medan fet förknippas med övervikt.

Skinny fat hänvisar till någon utan märkbara nivåer av muskelmassa associerad med en hög andel kroppsfett.

Här har ni fyra orsaker till varför människor uppnår the skinny fat look.

  1. För mycket cardio.

Studier visar klart på detta.

Om ditt mål är styrka och hypertrofi (muskler), kommer Aerobic tränings (Gruppträning) ta dig längre ifrån ditt mål.

Aerobisk träning kommer äta upp dina muskler.

  1. Äter alldeles för lite fett.

Naturligtvis, den naturliga saken att göra när man vill förbränna fett är att begränsa kaloriintaget.

Gruppen ”skinny fat” tar detta alldeles för långt.

Om du vill behålla muskelmassa samtidigt som du vill begränsa dina kalorier bör ditt protein intag vara högst.

För att förstå mekanismen mer

Läs gärna dessa studier

”effects of protein vs carbohydrate rich diets on fuel utilisation in obese women during weight loss”

”effect of protein, dairy components and energy balance in optimizing body composition”

  1. Rädd för att äta fett.

”Skinny fat” människor har fettfobi.

T ex. det är dem människor som postar kommentarer på Facebook

  • Blir du inte fet om du äter nötter?
  • Innehåller dem inte jätte mycket fett och kalorier?

Hursomhelst visar studier raka motsatsen.

”effects of nuts on appetite, food intake, metabolism and body weight.

  1. Undviker riktig styrketräning

Styrketräning har mer fördelar för din kroppskonsumtion

Mer än vad majoriteten av befolkningen tror.

Studier

”intensity of resistance exercise determines adipokine and resting energy expenditure responses in overweight individuals.

Enkelt, om du vill uppnå en fysik som ger dig respekt, undvik dessa fallgropar.

Lycka till

Coach Stefan C. Oliva