• Fettförbrännings Produkter

    Fettförbränning

    Dagens tema kommer handla lite om Fettförbrännings produkter.

    I dagens läge när vi tittar på media eller reklam från nätet så nämns det väldigt mycket om att vi ska toppa formen med dessa produkter.

    Vad har hänt med vanlig hälsosamt kost (INTE HUSMANSKOST), sunt förnuft och hitta sitt välmående.

    En så kallad förbrännings piller kommer absolut inte få dig att må bättre eller ge dig sunt förnuft.

    Om vi nu ska fokusera på förbränningspiller så ska vi ta reda på vad det innehåller.

    Dem flesta piller idag är baserade på två typer av ingredienser Uppiggande och termogena. Uppiggande som stimulerar centrala nervsystemet med andra ord som får kroppen att producera mer adrenalin och noradrenalin. Termogena ämnen sådana som ökar kroppens värmeproduktion.

    Koffein

    Koffein är ett vanligt tillskott under en diet. Ett uppiggande medel, men kan även göra sig av med oönskat kroppsfett.

    Men som mitt första inlägg om koffein är det även påfrestande för kroppen att inta koffein. DU MÅSTE FÖRTJÄNA DET.

    Känner du dig trött för du varken har sovit, ätit eller tagit hand om dig på vettigt sett. Finns det absolut ingen anledning att ta koffein.

    Koffein kan du ta för att prestera bättre på träningen, jobbet eller skolan.

    Inte för du är trött PUNKT. Gå lägg dig tidigare istället.

     

    Grön-te (extrakt)

    EGCG. Som finns i grönt te och har en termogena effekt.

    Grön-te kommer från bladen (växten) Camellia sinensis.

    Fördelar med grön-te att det kan förebygga eller även kunna linda en del sjukdomar. Orsaken till det skulle vara att det innehåller en hög halt av antioxidanter. Grönt te har även sagt underlägga viktnedgång och förebygga hjärt- och kärlsjukdomar.

    Med det sagt finns det inget ont om att inta grön te. Det är ju en växt, en naturlig sak som jorden har gett oss. Men ta det på ett bra och naturligt sätt.

    T ex. Te.

    För att ta det via tablett form som är pulveriserat grön-te kan ha en effekt på njurarna och levern.

     

    Capsaicin

    Capsaicin är det som gör chilipeppar stark. Vilket gör att kroppstemperaturen regleras för att fungera som bäst.

    Det märker vi bara när vi äter något starkt så börjar vi bli varm och svettig

    Nu tänker vi säkert att hur det kan påverka viktnedgång eller förbränningen i kroppen?

    På så sätt att kroppen försöker reglera sig till sin vanliga kroppstemperatur så krävs det energi. Vilket gör att du kanske har en högre kaloriförbrukning under dagen.

    Min åsikt ser jag detta som skräp.  Att inta stark mat dag för dag är inte bra för oss så varför ska det i pillerform vara bra? Tänk på det.

    Mina Rekommendationer


    Välj Stimulantfria förbrännings produkter. Kroppen är redan tillräckligt stressad pga av det som händer runt om världen.

     

    Mina fettförbränningars piller

    Omega 3 – +15 gram om dagen

    CLA – 3 kapslar om dagen

    MCT/olivolja – Till maten

    Som ni ser är det bara fetter jag använder mig av. Anledning till det är att fett frisätter fettsyror i kroppen som används till energi.

    Fett förbränner fett. PUNKT.

     

    Så välj ditt val noggrant.
    Tack för mig
  • (Dag 18) Återhämtning, vätska och näring. (HÄLSA)

    Då jag fortfarande har halsont så har inte träningen varit på schemat.

    Vilket är okej. Mer tid, mer mat, mer vätska och ännu mer kärlek till mina kära klienter.

     

    Idag provade jag en fantastiskt grej som jag aldrig har tänkt på tidigare.

    Men det var riktigt KING

     

    Steg 1

    En kanna

    Steg 2

    Lime, citron och Apelsin och se till att squeeze ut dem lite.

    Steg 3

    Tillsätt massor med is

    Steg 4

    Fyll på med vatten.

    Steg 5

    NJUT

     

    Min Variant FAIL men ändå FANTASTISKT.

     

     

    Kost

    Vissa brukar lägga om sin kost när dem är sjuka på grund av att man inte tränar.

    NOT ME, varför? Jo eftersom jag grundar min träning och kost på HÄLSA.

    Om jag måste ändra min kost pga av det jag gör hela tiden. Så anser jag att hälsan inte är i första hand.

    Att minska på portionerna är en annan sak.

    En balanserad hälsosam kost bör inte påverka din vikt.

     

    Dagens morgon bild BOOM

    Tack för idag. KING DAY
  • (Dag 17) Citron vatten är min bästa vän

    Måndag och halsont SUCK.

    Men dagen kommer inte stanna för det och schemat kommer inte ändras för det.

    Det jag kommer tillsätta extra är självklart citron vatten. GRYMMA VITAMINER OCH ANTIOXIDANTER. Med andra ord min bästa vän idag och kanske hela veckan ut.

     

    Dagens pass.

    Jag vet att man inte ska träna med halsont. Men tänkte att jag provar lite lätt.

    Det visade att det inte gjorde saken bättre, kanske till och med värre :/

    Men, men. Man lär ju sig bäst av sina misstag.

     

    Idag jobbade vi bara BICEPS med fokus på peak

    Liggandes rak på bänk 8kg – 10×3

    Lutande bänk 45° 10kg – 10×3

    Scott bänk Smalt grepp/rak skivstång 15kg – 10×3

    Scott bänk E-Z Stång/smalt grepp 15kg – 10×3

    Scott bänk dumbells twist – 8kg – 10×3

    Dumbells twist – Start position Hammercurl med vrid till vanliga curl och twist till omvända curl nedåt och om igen.

    Protein och kreatin efter,

    Kom ihåg, spelar ingen roll om du är kille, tjej/Kvinna, Man EGO BOOSTA DIG SJÄLV.
    Ditt ord betyder mer för dig själv än andras.
    Dagens morgon bild

    tack för denna start på veckan. hoppas det blir bättre imorgon
  • (Dag 16) Söndag och har absolut inget att säga

    Söndag – Den heligaste dagen i veckan.
    Min söndag anser jag en dag där det får komma lite hur som helst.
    Lite Hakuna Matata
    Har absolut inte tränat någonting idag. Så det är bara en morgon bild som kommer dyka upp.
    Tack för idag
  • (Dag 15) Lördag Finna sitt inre

    Vilodag.
    Som tidigare inlägg nämnde jag om att man måste lyssna på kroppen!
    Då träning är inte enbart bara hälsa så är det viktigt att vila med. Finna sig själv och finna sitt inre.
    Göra saker och ting som man själv vill.
    Så precis som varje dag så startar jag dricka 0,5l vatten med 15gr omega 3 fett.
    Frukost blev ca 200gr kyckling med 100gr rotfrukter. Mums!!
    Därefter blir det film och lite stretching. Mjukna upp min kropp och själ. Efter det NOBE Aloe Vera vatten med smak citron/golden kiwi. sen en tripp till Studentstaden.

     

    Dagen morgon bild

     

    Tack för idag puss o kram
  • (Dag 14) Freedag !

    Rubriken säger ju allt, fredag och helg.
    Finns inte så mycket att säga, DET ÄR JU HELG. Men bara för det ska det inte vilas
    Dagens träningar bestod av först en bättre omgång biceps/axlar och andra passet bestod av Ben (spänst)
    Pass nr 1 (Axlar/Biceps)
    Axlar
    Militärpress bakom nacken 40kg 5×5
    Snatch grip raises 40kg 5×5
    Lateral raises 8kg 10×3
    Framåt lutat 5kg 10×3
    Biceps
    Liggande på rak bänk Bicepscurl 10kg 10×3
    Och favorit
    Triset
    Lutande Biceps curl 12kg 6-8×3
    Hammerbarlbell curl 15kg 6-8×3
    scottcurl 12kg 6-8×3
    Pass nr 2. BEN Spänst/Explosiv
    Upphopp på 3 vikplattor med 50kg 5×5
    Raka Marklyft 60kg 5×5
    Legcurl 60kg 6×5
    Sittande Legcurl 30kg 5×5
    Dock inga bilder 🙁
    Dagens morgon Bild
    tack för idag. HASTA MANANA
  • (Dag 13) Lyssna på vad din kropp säger!

    Då igår dagen var en tuff dag, så märktes det även idag.

    Så min fokusering idag har varit på återhämtning. Ett högt intag av vatten, protein, fett och kolhydrater.

    Varje dag fokuserar jag på dricka ca 0,5l vatten och intar 15 gram fiskolja innan första måltiden. Anledningen till detta är att mer än 70% av vår kropp består av vatten. Fiskolj – omega 3 fett, eftersom jag vet min egna metabolism så ska jag ha ett högt intag av Protein och FETT.

    Dessutom var det fantastiskt väder ute så då passade jag på att inta lite d-vitamin (BOOM)

    Som rubriken lyder så var det en dag då jag behövde lyssna på min kropp. Så idag blev det bara ett pass. Kanske en promenad på kvällen But who knows.

     

    Dagens pass var isolerings träning, med andra ord bara BICEPS.

    Superset

    Scottcurl bänk smalt grepp 15kg (10×4) – Hantelcurls 12kg (10×4)

    E-Z Barbell curl 15kg (10×4) – Hammercurl Barbell 15kg (6-8×4)

    Avslut

    Omvända skivstångs curl 10kg (15×5)

     

    Dagens bilder!

    Dagens morgon bild

    Dagens Solpass
    Intag innan frukost 0,5l vatten i pH9 Shaker + 15g omega 3
    Tack för denna FANTASTISKA DAG.
  • (Dag 12) Jag vet sent inlägg men idag har det varit fullt upp på positivt sätt.(BOOM)

    Idag känns det som jag har cyklat över hela Västerås.

    – Ja jag cyklar! Fuck me right?

    Men jag äger en racer. Fort ska det gå när jag går någonstans.

    Men dagens träningar bestod lite av intervall fokusering på (magen), explosiv ben pass ochkampsport.

    Första passet 15 min Intervall

    300 meters rodd

    15 st Fällkniv fast fötterna på roddsitsen

    20 st Russian twist 5 kg

    15 st Benlyft

    Det är sällan jag brukar träna magen, men ibland händer det.

    Fokus på dessa magövningar är att inte tappa hållning. Med andra ord håll en rak rygg(naturligsvank).  Så det krävs lite smidighet.

     

    Andra passet Explosiv ben

    Back Squat – 60kg 5×5

    Front Squat – 60kg 5×5

    Snatch Deadlift – 90kg 3×5

    Rygglyft – kroppsvikt lite Rehab träning

     

    Sist men inte minst Kampsport

    Det kommer absolut skrivas mer om det. Men handlar mycket om att få allt till rätta först!

    Dagens bilder från idag

     

    God morgon BILD

    Vakna alltid på din bästa sida

    Morgon pose

     

    Kvällsmåltid – Äggröra + lite Apelsin och Fikon.

    Tack för idag Godnatt

  • Dag 11 TIsdag och en fantastiskt dag

    Halloj, Godkväll, Hola, Hello
    Fantastiskt dag som sagt.
    Bra flow på jobbet, Grymma och härliga kollegor på Worldclass och ett grymt roligt mötes med Robert The man Dibell
    Dagens första träning bestod av Bröst/Axlar.
    Incline benchpress 70 kg (10×3) Med Paus i mitten och paus på botten sen hela vägen upp.
    Superset
    Incline Dumbells 15kg (14×4) – Skivstångslyft framåt 10kg (6-8×4)
    Cabelcross botten till topp 14kg (14×4) – Skivstångslyft framåt 10kg (6-8×4)
    One handed incline dumbells 12kg (10×4) – Militärpress bakom nacken 25 (6×4)
    Därefter lite Protein och arbete
    Andra Passet blev RYGG/BICEPS
    Uppvärmning
    Superset
    Roddmaskinen med halv brett parallell handtag 30kg 12×4 – framåt lutande sidorlyft axlar 5kg 12×4.
    MAXSET
    Latsdrag på david Maskinen MAXVIKT 70kg 8×3
    Latsdrag på Precor Maskinen MAXVIKT 5×5 det står tyvärr hur mycket kg det är. Men Jag behövde hjälp av min  Robert The Man Dibell för att komma ner på plats. BOOOM CAPTAIN CASTRO SUPERPOWER
    Hypertrofi
    Chins – Kroppsvikt 10×8
    Vill dock påpeka att jag väger ynka 65KG
     

    Remember this is not a competition it’s only YOU VS YOU
    Dagens morgonbild
    Tackar för idag Boys and girls, Women and Men, Ladies and Gentlemen
  • Dag 10 (MÅÅÅÅNDAAAAG) Mot ett hälsosammare sverige

    Ny vecka, Nya tag. Guld måndag måste jag säga. Två fantastiska damer är tillbaka från semestern Johanna och karna brudar i WÄRLDCLASS.

    Två pass avklarade och ett till ska bli senare på kvällen

    Första passet bestod av Axlar

    Superset

    Sidolyft hantlar 6 kg 10reps – militärpress bakom nacken 20kg 10reps x 3set

    Hantelpress 25kg 10reps – framåt lutande sidolyft 5kg 10×3

    Triset

    Skivstångslyft framåt 10kg 10×3

    Sidolyft hantlar 6kg 10×3

    Framåtlutande sidolyft 5kg 10×3

    VIKTIGT

    Det är noga att övningarna görs så strikta som möjligt. INGET gungande eller hoppande.

    Pass 2. RUMPA

    Triset

    Hipthrust 100kg 5×5

    Marklyft 100kg 3×5

    barbellfront backward lunges 60kg 10×5

    Superset

    Goodmorning 60kg 5×5

    Barbellfront backward lunges 60kg 10×5

    Avslut – Vader

    Stående vadpress – 25kg 7 botten-rak, 7 rak-topp, 7 botten – toppen. (21)x3

    Donkeyraises – 70kg 30×3

     

    Dagens morgonbild!

    Tack för idag och fortsättningen följer

    Mot ett hälsosammare SVERIGE